Bendroji informacija ir geroji praktika
Toliau pateikta informacija yra pagrindinių Vinted svetainės funkcijų ir principų apžvalga. Norėdami suprasti savo teises ir pareigas, susijusias su naudojimusi Vinted svetaine, susipažinkite su mūsų Sąlygomis spustelėję šią nuorodą. Jei norite sužinoti, kaip tvarkome jūsų asmens duomenis ir kokias turite su tuo susijusias teises, prašome perskaityti mūsų Privatumo politiką.
KAS MES ESAME?
Esame UAB Vinted, įmonė, registruota Lietuvos Respublikoje (Lietuvos Respublikos registras, reg. Nr: 302767152, mūsų PVM mokėtojo kodas: LT100006918914). Esame įsikūrę Švitrigailos g. 13, LT-03228 Vilnius, Lietuvos Respublika. Jei turėsite klausimų dėl toliau pateiktos informacijos, susisiekite su mumis [email protected]. Jei atlikę pirkimą mūsų platformoje turite nusiskundimų dėl mūsų, taip pat galite apsilankyti Europos Komisijos ginčų sprendimo platformoje šiuo adresu. Skundą taip pat galite pateikti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (Vilniaus g. 25, Vilnius, Lietuva: VVTAT).
KAS YRA VINTED?
Vinted yra elektroninė prekyvietė, kurioje naudotojai gali vieni kitiems parduoti arba vieni iš kitų pirkti tam tikras prekes. Vinted neparduoda ir neperka svetainėje rodomų prekių ir nėra naudotojų sandorio šalis. Mūsų Pirkėjų apsaugos paslauga už tam tikrą mokestį pridedama prie kiekvieno pirkimo, kai naudotojai paspaudžia mygtuką „Pirkti dabar“, ir suteikia galimybę susigrąžinti pinigus nustatytomis sąlygomis, gauti klientų aptarnavimo paslaugas ir saugius mokėjimus per mūsų integruotą mokėjimo sistemą.
Vidutinis aktyvių gavėjų Europos Sąjungoje, besinaudojančių mūsų tinklalapiais susijusiose Lenkijos, Čekijos, Slovakijos, Vengrijos, Lietuvos, Švedijos, Rumunijos, Suomijos, Graikijos, Kroatijos ir Danijos rinkose, skaičius per mėnesį 2024-07-31 d. buvo 8,8 mln. Šis skaičius apskaičiuotas kaip ankstesnių šešių mėnesių vidurkis pagal Reglamentą (ES) 2022/2065 (dėl bendrosios skaitmeninių paslaugų rinkos).
Turėk omenyje, kad šis skaičius yra apytikslis ir apskaičiuotas remiantis šiuo metu Vinted turimais duomenimis ir gali ženkliai skirtis nuo naudotojų rodiklių, pateikiamų kituose kontekstuose (ypač rinkodaros ar finansų, taip pat viešuosiuose pranešimuose ir (arba) dokumentuose). Jį skelbti reikalaujama pagal Skaitmeninių paslaugų aktą ir jis neskirtas naudoti kitiems tikslams. Šis skaičius gali būti peržiūrėtas, ypač dėl duomenų apribojimų, kintamumo ir būdingo neapibrėžtumo.
KAS GALI NAUDOTIS MŪSŲ SVETAINE?
Svetaine negalite naudotis, jei esate laikomas profesionaliu pardavėju. Tik registruoti naudotojai (arba Pro naudotojai, jei jūsų šalyje prieinamas Vinted Pro), sulaukę bent 18 metų, gali kelti prekes ir vykdyti sandorius platformoje.
KOKIAS PREKES GALIMA PARDUOTI VINTED?
Siekiame užtikrinti, kad Vinted naudotojams būtų draugiška ir saugi vieta. Todėl įtraukdami prekę į sąrašą turite įsitikinti, kad jums leidžiama prekiauti šia preke ir kad laikotės Katalogo taisyklių, kuriose apžvelgiama, ką galite ir ko negalite parduoti mūsų svetainėje. Toliau pateikiama keletas pavyzdžių iš mūsų dabartinių Katalogo taisyklių.
Galite parduoti:
- moteriškus, vyriškus ir vaikiškus drabužius, avalynę ir aksesuarus;
- vaikiškus žaislus, baldus ir vaikų priežiūros priemones;
- naują kosmetiką, grožio priežiūros produktus, priemones ir prietaisus;
- įrenginių priedus, pavyzdžiui, ausines, išmaniuosius laikrodžius, dėklus telefonams ir panašias prekes.
- namų apyvokos daiktus, pavyzdžiui, tekstilę, indus ir namams skirtus aksesuarus;
- su pramogomis susijusius daiktus, pavyzdžiui, vaizdo žaidimus, žaidimų konsoles, priedus, knygas, stalo žaidimus, galvosūkius, muzikos ir garso įrangą;
- gyvūnų priežiūros reikmenis, pavyzdžiui, drabužius, aksesuarus, gultus, kelionių reikmenis ir žaislus.
Negalite parduoti:
- prekių, kurias parduoti draudžia arba riboja įstatymai (pavyzdžiui, padirbtų, vogtų prekių, šaunamųjų ginklų, ginklų ir pan.);
- prekių, kurios neatitinka higienos normų arba gali kelti pavojų sveikatai ar saugumui (pvz., dėvėti apatiniai drabužiai, bet kokios kosmetikos priemonės, kurios jau buvo naudotos ir nėra originalioje užklijuotoje pakuotėje, ir pan.);
- vaistų, maisto produktų ir tabako gaminių;
- prekių, kurios paprasčiausiai neatitinka Vinted vizijos (pvz., gyvūnų kailių ir jų gaminių, suaugusiesiems skirtos sporto įrangos, pvz., dviračių, slidžių, snieglenčių, bilietų į renginius ir pan.);
- urmu perkamų prekių arba prekių, kurios paprastai parduodamos kaip mažos vertės tiesiai iš gamintojo siunčiamos prekės;
- didelio visiškai naujų prekių kiekio, įskaitant prekes su etiketėmis;
- prekių, kurios pažymėtos, pavyzdžiui, „galima užsakyti“, „parduota“, „šiuo metu nėra sandėlyje“, „patikrinkite vėliau“ ir pan.
Atminkite, kad pirmiau pateiktas sąrašas nėra baigtinis ir turi būti vertinamas tik kaip orientacinis. Maloniai prašome susipažinti su Katalogo taisyklėmis, kuriose rasite išsamią ir tikslią apžvalgą apie tai, ką galite ir ko negalite parduoti Vinted.
KAIP PARDUOTI PREKĘ VINTED?
Parduodamų prekių skelbimas Vinted svetainėje yra nemokamas. Norėdamas įtraukti prekę į katalogą, pardavėjas turi laikytis visų Katalogo taisyklių. Įtraukdami prekę į katalogą, turite užpildyti klausimyną, kuriame reikia pasirinkti tiksliausiai prekę apibūdinančią kategoriją ir įkelti bent vieną geros kokybės prekės nuotrauką.
Negalima naudoti internete rastų nuotraukų ir (arba) panašių prekių nuotraukų. Prekės aprašymas ir nuotraukos turi atspindėti tikrąją prekės kokybę ir išvaizdą, taip pat turi būti nurodyti bet kokie prekės trūkumai, defektai ar atlikti pakeitimai.
KAIP PREKĖS REITINGUOJAMOS VINTED?
VINTED naudoja rekomendavimo sistemas, kad naudotojams ir lankytojams savo svetainėje galėtų pasiūlyti tam tikrą informaciją arba teikti jai pirmenybę. Tai apima naudotojo inicijuotą paieškos rezultatų reitingavimą ir kitus atvejus, kai nustatoma santykinė informacijos, rodomos naudotojui peržiūrint svetainės turinį, tvarka arba reikšmingumas. Daugiau informacijos apie rekomendavimo sistemas galima rasti čia.
Pardavėjai gali pagerinti savo prekių matomumą pasirinkdami toliau nurodytas mokamas paslaugas, kurios taip pat turi įtakos rikiuojant prekes sklaidos kanale:
- “Iškėlimo” paslauga
Pardavėjo pasirinktos konkrečios prekės gali būti geriau matomos prekių sklaidos kanale, naujienų sklaidos kanale ir kitų naudotojų katalogo paieškos rezultatuose. Daugiau informacijos apie prekių skelbimų iškėlimą galima rasti čia.
- “Specialiai tau” paslauga
Pardavėjo „drabužių spinta“ gali būti iškeliama į atskirą skyrių kitų naudotojų naujienų sklaidos kanale ir katalogo paieškos rezultatų lange, atsižvelgiant į šių naudotojų pageidavimus, katalogo filtrus ir mėgstamiausias prekes. Daugiau informacijos apie mūsų paslaugą „Specialiai tau“ galima rasti čia.
KAIP PIRKĖJAS GALI SUMOKĖTI UŽ PREKĘ?
Vinted galite mokėti kredito kortelėmis, debeto kortelėmis arba bet kuriuo kitu mokėjimo būdu, siūlomu mūsų svetainėje.
AR VINTED PASLAUGA YRA NEMOKAMA?
Pardavėjams
Parduodamų prekių skelbimas Vinted svetainėje yra nemokamas. Tačiau mūsų papildomos paslaugos pardavėjams, pavyzdžiui, pirmiau minėta prekės iškėlimo paslauga ir paslauga „Specialiai tau“, yra mokamos paslaugos.
Pirkėjams
Kiekvienam sandoriui, sudarytam naudojant mygtuką „Pirkti dabar“, taikoma mokama Pirkėjų apsauga. Mokestį už Pirkėjų apsaugos naudojimą sudaro:
- fiksuota 0,7 EUR suma; ir
- 5 % prekės kainos (įskaitant visus prekės kainai taikomus mokesčius). Visas Pirkėjo apsaugos mokestis jau yra su pridėtinės vertės mokesčiu (toliau – PVM).
Siekdami užtikrinti jūsų ir sandorių saugumą, siūlome sandorius atlikti paspaudus mygtuką „Pirkti dabar“ ir neatlikti jokių sandorių už svetainės ribų. Pirkimus, atliktus nepaspaudus mygtuko „Pirkti dabar“, atliekate savo rizika, ir tokiems sandoriams jokių Pirkėjų apsaugos paslaugų neteikiame.
Be to, esant galimybei, pirkėjai pageidaujamoms prekėms gali įsigyti papildomą Prekės patikrinimo paslaugą, skirtą patikrinti pasirinktų prabangos prekių autentiškumą. Daugiau informacijos apie Prekių patvirtinimą galite rasti Pagalbos centre čia.
NAUDOTOJŲ IR VINTED GINČAI
Kilus nesutarimų tarp Vinted ir naudotojo, Vinted ragina naudotojus bet kuriuo atveju pirmiausia kreiptis į Vinted, kad būtų rastas taikus sprendimas. Todėl naudotojas gali:
- pateikti rašytinį skundą Vinted klientų aptarnavimo skyriui naudodamas kontaktinę formą;
- Vinted dės visas pastangas, kad naudotojo skundas būtų išspręstas taikiai;
- pasinaudoti alternatyviais ginčų sprendimo būdais, pavyzdžiui, vartotojų tarpininkavimu. Europos Komisija sukūrė ginčų sprendimo platformą, kurioje renkami vartotojų skundai dėl pirkimo internetu; jie perduodami atitinkamiems nacionaliniams arbitrams. Šią platformą galima rasti spustelėjus nuorodą https://ec.europa.eu/consumers/odr. Naudotojai taip pat gali kreiptis į VVTAT e. prekybos tarpininkavimo tarnybą.
ATSILIEPIMAI VINTED
Atsiliepimų palikimas
Įvykdę sandorį, pirkėjai ir pardavėjai gali palikti atsiliepimų ir įvertinti vienas kitą žvaigždutėmis. Kiekvienas atsiliepimas yra susijęs su atitinkamu sandoriu, todėl negalima palikti atsiliepimo apie naudotoją, su kuriuo nesudarėte jokio sandorio. Naudotojai gali palikti savo atsiliepimus toliau nurodytais būdais:
- Galite paspausti mygtuką „Palikti atsiliepimą“ pokalbio lange, kai užsakymas yra baigtas.
- Tada galite pasirinkti norimą įvertinimą žvaigždutėmis – nuo vienos iki penkių žvaigždučių (kuo mažesnis žvaigždučių skaičius, tuo prastesnis sandorio įvertinimas), palikti atsiliepimą (komentarą) ir jį pateikti.
Naudotojai savo atsiliepimus gali palikti per keturias dienas įvykdžius užsakymą.
Atsiliepimo redagavimas ir (arba) pašalinimas
Savo atsiliepimą galite redaguoti arba pašalinti spustelėję atitinkamą mygtuką, esantį po konkrečiu atsiliepimu.
Atsiliepimų saugojimas
Naudotojo atsiliepimų puslapyje atsiliepimai rikiuojami pagal chronologiją (nuo naujausių iki seniausių). Kiekviename paskelbtame atsiliepime nurodomas jo autoriaus naudotojo vardas, atsiliepimas (komentaras), konkretaus naudotojo įvertinimas žvaigždutėmis, atsiliepimo paskelbimo data ir laikas. Jei atsiliepimą paliko naudotojas, kuris vėliau savo paskyrą ištrynė, arba jei atsiliepimą palikęs naudotojas yra neaktyvus bent penkerius (5) metus, jo naudotojo vardas nebus matomas, o prie atsiliepimo bus pridėta pastaba, kad atsiliepimą pateikė nebeaktyvus naudotojas. Kita informacija bus skelbiama internete, išskyrus atvejus, kai Vinted pranešama, kad atsiliepimai yra netinkami arba įžeidžiantys, ir Vinted juos pagal galiojančius įstatymus ir Sąlygas pašalina arba juos pašalina konkretaus atsiliepimo autorius.
Atsakymas į atsiliepimą
Naudotojas gali atsakyti į tam tikrą atsiliepimą, kurį jo paskyroje paliko kiti naudotojai arba Vinted, spustelėjęs atitinkamą mygtuką, esantį po atsiliepimu.
Nėra mokama jokia kompensacija
Naudotojams ar Vinted už internetinius atsiliepimus nėra mokama jokia kompensacija.
Vidutinio įvertinimo žvaigždutėmis apskaičiavimas
Naudotojo vidutinis įvertinimas žvaigždutėmis nustatomas pagal vidutinį žvaigždučių skaičių, kurį gavo šis narys. Įvertinant žvaigždutėmis įtakos turi tik kitų naudotojų arba Vinted palikti atsiliepimai. Kiekvienas atsiliepimas yra svarbus, todėl, jei tas pats naudotojas paliks ne vieną atsiliepimą, bus atsižvelgta į kiekvieną iš jų.
Norėdama apskaičiuoti naudotojo vidutinį įvertinimą žvaigždutėmis, Vinted suapvalina vidutinį įvertinimą iki artimiausios žvaigždutės arba pusės žvaigždutės:
- jei vidutinis įvertinimas yra ne mažesnis už X,75, jis suapvalinamas iki X + 1. Pavyzdžiui, vidutinis 3,75 įvertinimas žvaigždutėmis bus suapvalintas iki 4 žvaigždučių;
- jei vidutinis įvertinimas yra nuo X,25 iki X,75, jis suapvalinamas iki X,5. Pavyzdžiui, vidutinis 3,26 įvertinimas žvaigždutėmis bus suapvalintas iki 3,5 žvaigždučių, kaip ir vidutinis 3,74 įvertinimas žvaigždutėmis;
- jei įvertinimas yra mažesnis nei X,25, jis suapvalinamas iki X. Pavyzdžiui, vidutinis 3,24 įvertinimas žvaigždutėmis bus suapvalintas iki 3 žvaigždučių.
AR VINTED PERŽIŪRI ATSILIEPIMUS?
Vinted aktyviai atsiliepimų neperžiūri
Palikdami atsiliepimus naudotojai pasikliauja vieni kitais. Vinted neperžiūri atsiliepimų prieš naudotojams juos paskelbiant.
Atsiliepimų kvestionavimas
Jei naudotojai nesutinka su gautais atsiliepimais, jie gali:
- susisiekti su kitu naudotoju, išsiaiškinti, kas nutiko ne taip, ir paprašyti kito naudotojo pakeisti savo atsiliepimą (arba komentarą, kurį Vinted automatiškai paliko);
- palikti komentarą po bet kokiu paliktu atsiliepimu ir pateikti savo nuomonę. Pavyzdžiui, jei atsiliepime nurodytos aplinkybės nepriklausė nuo naudotojo, pvz., įvyko trečiosios šalies klaida, naudotojai turėtų nedvejodami apie tai pranešti.
Netinkami atsiliepimai
Visi palikti atsiliepimai turi atitikti Sąlygas ir Bendruomenės standartus, kitaip jie bus laikomi netinkamais arba įžeidžiančiais. Jei gautas atsiliepimas yra netinkamas arba įžeidžiantis, turėtumėte apie jį pranešti Vinted: tiesiog spustelėkite arba palieskite ( i ) piktogramą pokalbio lange ir pasirinkite „Pranešti“. Tada pasirinkite „Narys paliko įžeidžiantį ir (arba) netinkamą atsiliepimą“ ir paaiškinkite situaciją. Vinted klientų aptarnavimo komanda išspręs problemą, jei atsiliepimas neatitiks mūsų Bendruomenės standartų. Jei tam tikras atsiliepimas yra netinkamas arba įžeidžiantis, Vinted gali visiškai arba iš dalies užblokuoti autoriaus paskyrą, vadovaudamasi Sąlygomis.
Vinted automatinis atsiliepimas
Tam tikrais atvejais Vinted automatiškai palieka teigiamą arba neigiamą atsiliepimą apie sandorį. Pardavėjui teigiamas atsiliepimas (tik penkių žvaigždučių įvertinimas be komentaro) paliekamas, jei sandoris buvo sudarytas ir pirkėjas nepaliko atsiliepimo per keturias (4) dienas. Vinted palieka teigiamus atsiliepimus tik pardavėjams. Neigiamas atsiliepimas (tik vienos žvaigždutės įvertinimas be komentaro) paliekamas, jei naudotojas rankiniu būdu atšaukia jau pateiktą užsakymą (išskyrus atvejus, kai tai padaroma pirmą kartą). Taip pat neigiami atsiliepimai paliekami, jei užsakymas automatiškai atšaukiamas, kai pardavėjas laiku neišsiunčia prekės. Vinted palieka neigiamą atsiliepimą arba pirkėjui, arba pardavėjui (atsižvelgdama į tai, kuri šalis atšaukia sandorį).
Automatinio atsiliepimo Vinted nepašalina. Naudotojas gali paaiškinti situaciją pirkėjui arba pardavėjui (kuris nepateikė atsiliepimo, nes Vinted pateikė automatinį neigiamą atsiliepimą) ir pastarasis gali sutikti redaguoti arba pašalinti Vinted automatiškai paliktą atsiliepimą.
TEISĖS AKTAIS SUTEIKIAMOS PIRKĖJŲ TEISĖS
Vinted yra elektroninė prekyvietė, kurioje privatūs asmenys sudaro tarpusavio sandorius.
Sutarties atsisakymo teisės nebuvimas
Privačių asmenų sandorių atveju galiojančių teisės aktų nuostatos nenumato pareigos privačiam pardavėjui suteikti teisę atsisakyti sutarties. Tačiau kai kurie privatūs pardavėjai vis dėlto gali nuspręsti suteikti galimybę grąžinti ar pakeisti prekę (pavyzdžiui, tai paminėdami savo skelbimo aprašyme).
Žemiau pateikiama informacija apie teises ir pareigas, taikomas pardavimams, kuriuos vykdo privatūs asmenys.
Sandoriams tarp fizinių asmenų taikomi teisės aktai:
- Civilinio kodekso nuostatas dėl prievolių galite rasti čia.
- Civilinio kodekso nuostatos dėl atsakomybės už netinkamą sutarčių vykdymą ar neįvykdymą, prieinamos čia ir čia.
Teisinės garantijos
Pardavimui taikomos dvi teisinės (t. y. privalomos) garantijos: nuosavybės teisių ir kokybės.
Pardavėjas privalo garantuoti, kad yra teisėtas parduodamų daiktų savininkas. Tai numatyta Civilinio kodekso 6.317 str. 1 d.: „Pardavėjas privalo <...> patvirtinti nuosavybės teisę į daiktus bei jų kokybę“. Pardavėjas taip pat turi garantuoti daiktų kokybę.
Remiantis Civilinio kodekso 6.334 str., jei pirkėjas įsigijo netinkamos kokybės daiktą, pirkėjas gali reikalauti: i) žemesnės kainos (t. y. dalinio sumokėtos sumos grąžinimo), ii) kai tai įmanoma, sutaisyti daiktą per protingą terminą; iii) pakeisti prekę į tinkamos kokybės prekę (nebent trūkumas nedidelis arba atsirado dėl pirkėjo kaltės); iv) atgauti visą sumokėtą sumą ir atsisakyti sutarties (nebent trūkumas nėra pakankamai reikšmingas, jog būtų laikomas esminiu sutarties pažeidimu). Pirkėjas gali laisvai pasirinkti bet kurį iš nurodytų keturių reikalavimų. Pirkėjas taip pat gali reikalauti nuostolių atlyginimo, remiantis Civilinio kodekso 6.256 str., kadangi netinkamos kokybės daikto pardavimas gali būti laikomas netinkamu sutarties įgyvendinimu.
Be to, Civilinio kodekso 6.333 str. 2 d. numato, kad pardavėjas taip pat atsako už paslėptus trūkumus. Jei daiktas turėjo paslėptų trūkumų, pirkėjas turi tokias pat teises, kaip nurodyta aukščiau. Trūkumas laikomas paslėptu, jei apie jį nebuvo pranešta pirkėjui arba jei jis nebuvo akivaizdus. Vis dėlto, pardavėjas atsako tik už tokius paslėptus trūkumus, dėl kurių: i) negalima naudotis daiktu įprastais jo naudojimo tikslais arba; ii) jei pirkėjas, žinodamas apie trūkumą, nebūtų daikto įsigijęs (ar nebūtų jo įsigijęs už tokią pat kainą).